Evoir tekee sijoittamisesta helppoa

Usein kysyttyä

Lisää kysymyksiä ja vastauksia osoitteessa tietopankki.evoir.fi

Aloita nyt

Valitettavasti hakuasi vastaavia kysymyksiä ei löytynyt

Yleistä

  • Miten aloitan Evoirin käytön?

    Miten aloitan Evoirin käytön?

    Evoirin käyttöönotto on helppoa. Muista, että rekisteröitymiseen tarvitset myös voimassaolevat verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen, jotta voimme tunnistaa asiakkaamme. Vahvaan tunnistautumiseen käytämme Telian Vahva Tunnistautuminen -palvelua. Rekisteröitymisen jälkeen valitset tarvitsemasi palvelupaketin, jonka jälkeen kaikki tarvittava käyttöönottoa varten on tehty.

  • Mitä eroa on palvelupaketeilla?

    Mitä eroa on palvelupaketeilla?

    Palvelutasoja on kolme: Basic, Smart ja Premium. Paketit sisältävät eri ominaisuuksia, joihin voit tutustua tarkemmin osoitteessa evoir.fi/hinnasto.

  • Evoir on julkaistu!

    Evoir on julkaistu!

    Evoir on julkaistu 11.5.2020. Tuotteilaita aikoja Evoirin parissa!

  • Tuleeko Evoirista olemaan myös mobiilisovellus?

    Tuleeko Evoirista olemaan myös mobiilisovellus?

    Kyllä. Evoir julkaistaan alkuun pelkästään selainsovelluksena joka toimii ketterästi myös mobiililla. Mobiilisovelluksen rautalankamalli on kuitenkin jo piirretty, ja myös sen kehittäminen aloitetaan mahdollisimman pian minimiversion julkaisun jälkeen.

  • Mitä tietoja minusta tallentuu palvelimelle?

    Mitä tietoja minusta tallentuu palvelimelle?

    Tallennamme järjestelmään syöttämiäsi tietoja kantoihimme tulevaisuuden kehitystarkoituksia varten. Nämä tiedot pidetään anonyyminä, eli niistä poistetaan kaikki ne tiedot joiden avulla henkilöllisyyden jäljittäminen olisi mahdollista. Tulevaisuuden kehitystarkoituksia ovat muun muassa alueellisten arvonkehitysten ennustaminen sekä näiden avulla laskettujen esimerkiksi irroitettavien likvidien rahavarojen esittäminen asiakkaalle.

    Lisää tietoa tietojenkäsittelystä osoitteessa evoir.fi/tietosuoja.

  • Miksi minun tarvitsee tunnistautua vahvasti rekisteröityessäni Evoiriin?

    Miksi minun tarvitsee tunnistautua vahvasti rekisteröityessäni Evoiriin?

    Collateral Solutions Oy (Evoir) on rekisteröity tilitietopalveluntarjoaja Finanssivalvonnan sääntelyn alla. Maksulaitosten on lain mukaan sekä tunnistettava asiakkaansa että tunnettava heidät pankkiasiointiin vaikuttavien asioiden osalta, tässä tapauksessa tilitietotapahtumien osalta. Vahvaan tunnistautumiseen käytämme Telian Vahva Tunnistautuminen -palvelua.

    Velvoite asiakkaan henkilöllisyyden varmistamiseen tilitietopalveluntarjoajille tulee siitä, että meidän täytyy varmistaa, kenen tietoja käsitellään. Asiakkaan tuntemiseen voit tutustua tarkemmin Finanssivalvonnan nettisivuilla.

  • Voiko Evoiriin lisätä kohteita, jotka ovat yhteisön omistuksessa?

    Voiko Evoiriin lisätä kohteita, jotka ovat yhteisön omistuksessa?

    Kyllä voit. Huomioithan kuitenkin että Evoir julkaistaan alkuun pelkästään yksityisten henkilöiden käyttöön, jolloin kirjanpito ei sovellu yrityksille.

    Kuitenkin palvelun käyttö ja etenkin vuokratulojen sekä vuokraustoimintaan liittyvien kulujen kirjanpidon automatisointi tullaan mahdollistamaan mahdollisimman nopeasti myös yrityksille.

    Yritysten tapauksessa otamme huomioon mm. EVL:n mukaisten poistojen, ALV:n sekä yhteisöverokannan käsittelyn.

Ominaisuudet

  • Miten automaattinen vuokranmaksunseuranta toimii?

    Miten automaattinen vuokranmaksunseuranta toimii?

    Automaattinen vuokranmaksunseuranta tapahtuu tilitapahtumien perusteella. Tämän ominaisuuden mahdollistamiseksi käytämme tanskalaisen Spiir A/S:n tarjoamaa Nordic API Gateway-palvelua, jota käyttää Suomessa meidän lisäksemme myös muun muassa OP Financial Group.

  • Kuinka tilitietojen noutaminen tapahtuu?

    Kuinka tilitietojen noutaminen tapahtuu?

    Tilitiedot voidaan noutaa vain niiltä tileiltä, joille itse olet antanut suostumuksen. Jokaisen pankin kohdalla suostumus tulee antaa erikseen, sekä valita tilit vahvan tunnistautumisen yhteydessä.

    Nordic API Gatewayn demo VIIA:n toiminnasta täällä.

  • Mitä tilitapahtumia käsitellään?

    Mitä tilitapahtumia käsitellään?

    Käsittelemme pelkästään tilitapahtumia, jotka liittyvät vuokraustoimintaan. Kirjanpitoa luodaan käyttäjälle syötettyjen vuokrasopimusten sekä asunnon tietojen mukaan. Tämän jälkeen järjestelmämme etsii tilitapahtumista vain niitä tilitapahtumia, jotka sisältävät käyttäjän antamia viitenumeroja.

  • Voiko Evoir nähdä tilitapahtumani?

    Voiko Evoir nähdä tilitapahtumani?

    Ei. Evoirin henkilökunta ei voi nähdä tilitapahtumiasi.

  • Mistä saan viitenumeron vuokrasopimukseen?

    Mistä saan viitenumeron vuokrasopimukseen?

    Viitenumerot vuokrasopimukseen generoidaan käyttäjälle jokaisen vuokrasopimuksen teon yhteydessä. Tämä viitenumero välittyy sopimuksen mukana myös vuokralaiselle, jonka mukaan vuokralainen voi toimittaa vuokransa.

  • Kuinka voin lopettaa pankkitilien kytkökset Evoir-tiliini?

    Kuinka voin lopettaa pankkitilien kytkökset Evoir-tiliini?

    Kytkökset on helppo poistaa ja se onnistuu napin painalluksella.

  • Toimiiko automaattinen vuokranmaksunseuranta kaikkien pankkien kanssa?

    Toimiiko automaattinen vuokranmaksunseuranta kaikkien pankkien kanssa?

    Ei. Alkuun automaattinen vuokranmaksunseuranta toimii vain tuettujen pankkien kanssa, jotka ovat tällä hetkellä Aktia, Nordea sekä OP.

    Pankit kuitenkin päivittävät rajapintojaan vastaamaan PSD2 vaatimuksia, jonka mukaan he ovat velvollisia tarjoamaan tilitietoja myös kolmansien palveluntarjoajien käyttöön.

    Lisää maksupalveludirektiivistä Finanssivalvonnan sivuilla.

Hinnoittelu

  • Kuinka paljon palvelun käyttö maksaa?

    Kuinka paljon palvelun käyttö maksaa?

    Palvelun käyttö riippuu tuotetasosta. Tuotetasoihin voit tutustua osoitteessa evoir.fi/hinnasto.

  • Veloitetaanko jostain palveluista lisämaksua?

    Veloitetaanko jostain palveluista lisämaksua?

    Kyllä. Kaikista palvelussa allekirjoitetuista sopimuksista veloitetaan 3€/sopimus joka sisältää kaksi allekirjoitusta. Mikäli molemmat osapuolet eivät allekirjoita sopimusta, palautetaan maksettu summa.

    Huom! Allekirjoittajia voi myös olla useampia, tällöin ylimenevistä veloitetaan 1,5€/allekirjoitus.

  • Onko tilaus määräaikainen?

    Onko tilaus määräaikainen?

    Ei. Mikään palvelupaketti ei sido sinua määräaikaisiin ajanjaksoihin. Palvelu ostetaan kuukaudeksi kerrallaan ja säilyy toistaiseksi voimassaolevana kunnes irtisanot tilauksesi.

  • Onko palvelussa irtisanomisaika?

    Onko palvelussa irtisanomisaika?

    Ei. Voit perua tilauksesi koska tahansa. Huomaathan että kun perut tilauksesi, tilaus jatkuu kuitenkin aina kuluvan tilauskauden loppuun saakka.

Lisää kysymyksiä ja vastauksia osoitteessa tietopankki.evoir.fi

Aloita nyt

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä